Sunday, January 9, 2011

ORKID BUTTERFLY


 
Saya sebenarnya juga salah seorang peminat orkid,dari sekolah rendah lagi sehingga sekarang,wabak ni saya dapat dari hobi mak saya yang sangat suka menanam.

Dia suka tanam macam2 termasuklah pokok yang pelik2.Tapi hobi dia yang paling ketara tanam dan kumpul pokok orkid.Saya perhatikan hasil mak saya,memang seronoklah lebih2 lagi kalu time pokok tu berbunga sangat cantik.Pokok orkid yang paling saya suka dan adikberadik termasuklah mak saya ialah pokok orkid butterfly.Bunganya sangat cantik dan tahan lama,geram saya tengok.Kami memang sepakat membantu mak mengumpul jenis2 orkid butterfly,setiap kali kalu pergi kemana2 jumpa sahaja anak benih pokok orkid yang kami rasa pelik apa lagi beli lah.Selalunya kalu anak benih lagi murah dari yang sudah berbunga tapi kalu nak hasil lagi cepat dan kepuasan semuanya sanggup,sebab orkid butterfly ni lama jugak nak tunggu sampi dia berbunga,tapi hasil memang FUYOOHH.

Ni orkid butterfly warna unggu,comel sangat..

yang ni orkid kesayangan mak,banyak tunas bunga keluar memang bunga dia lebat,dulu pasunya kecik je sekarang mak dah letak dalam pasu besar dan sepatutnya tak sesuai digayut,tapi mak usaha jugak macam2 tali yang dia guna nak pastikan pasu tu kukuh digayut.Usia orkid ni x silap saya dah hampir 7 atau 6 tahun,sebab tu sangat sayang dan saya pun sayang jugak hahaha nak menyibuk jugak






ini pulak bukan sepises butterfly tapi orkid hutan yang telah dikacukan,orkid ni paling senang nak jaga sebab boleh tanam atas tanah je,x payah sembur racun cume siram dengan isi baja sahaja.




Sekarang mak bercita2 nak jual pokok orkid dia,jadi saya sebagai anak yang soleh (haha perasan)cuba membantu mak saya dalam memperkenalkan orkidnya.
JADI kalu ada yang berminat nak beli orkid2 ni boleh la hubungi no telepon yang tertera
RUMAH:09-4771920
MOBILE KAK NGAH:019-9763405

3 comments:

  1. akin suka orkid yg ditagged tu..
    follow u..follow me back na...

    ReplyDelete
  2. thanks akin..i flollow u heheehe

    ReplyDelete
  3. yang mana nak dijual tu..he..he..letak harga..senang nak telek2..

    ReplyDelete